Τα γλυκά των Χριστουγέννων και οι θερμίδες τους

Τα Χριστούγεννα θα μπορούσαν άνετα να χαρακτηριστούν ως η γιορτή των γλυκών! Γενικότερα ο Δεκέμβρης είναι ένας μήνας γεμάτος ονομαστικές γιορτές, με την τιμητική τους να έχουν τα χριστουγεννιάτικα γλυκά: Μελομακάρονα, κουραμπιέδες, δίπλες και, φυσικά, με τη σειρά τους η βασιλόπιτα και το ιταλικό πανετόνε!

Ποιο από αυτά, όμως, είναι το πιο «light» και ποια είναι και η θρεπτική αξία του καθενός;;;Τι να προτιμάμε και τι να αποφεύγουμε;;;

1.Κουραμπιές

Θα ξεκινήσω με το πιο «παχυντικό» από τα πέντε που είναι ο κουραμπιές! Στα 100 γραμμ. μας δίνει 400 – 450 θερμίδες, 20 – 30 γραμμ. λίπους και περίπου 15 γραμμ. απλών σακχάρων. Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματά του είναι ότι τα λιπαρά που περιέχει είναι κατά κύριο λόγο κορεσμένα ενώ περιέχει και αρκετή ζάχαρη!

2.Πανετόνε

Δεύτερο στην κατάταξη έρχεται το πανετόνε του οποίου ένα κομμάτι 100 γραμμ. θα μας δώσει περίπου 400 θερμίδες. Αναλόγως με το τι περιέχει (σταφίδες, κομμάτια σοκολάτας, ξηρούς καρπούς, φρούτα) μεταβάλλεται και η θρεπτική του αξία. Ωστόσο, έχει αρκετή ζάχαρη και κορεσμένα κατά κύριο λόγο λιπαρά.

3.Μελομακάρονα – Βασιλόπιτα

Τρίτα, και στην ίδια θέση θερμιδικά, βρίσκονται τα μελομακάρονα και η βασιλόπιτα! Οι θερμίδες που μας δίνουν είναι 300 – 350! Τα μελομακάρονα, ωστόσο, υπερτερούν ως προς τη θρεπτική τους αξία καθώς είναι πλούσια σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (λόγω του ελαιόλαδου και των ξηρών καρπών αντίστοιχα) ενώ ταυτόχρονα περιέχουν και αντιοξειδωτικά από το μέλι! Η βασιλόπιτα, από την άλλη, έχει αρκετή ζάχαρη και βούτυρο (όπως και τα προηγούμενα!).

4.And the winner is: Δίπλες

Αυτό που σίγουρα δεν περιμένεις να ακούσεις είναι πως το πιο «light» από θερμιδικής άποψης χριστουγεννιάτικο γλυκό είναι οι δίπλες!! Δίνουν περίπου 250 – 300 θερμίδες ανά 100γραμμ., έχουν ελάχιστη έως καθόλου ζάχαρη και το μόνο «αρνητικό» τους είναι ότι τηγανίζονται! Και πάλι βέβαια, αυτό δεν φτάνει για να τις ανεβάσει κατά πολύ θερμιδικά!

Bonus Tip: Εάν τις φτιάξεις σπίτι, φρόντισε το λάδι να είναι καυτό και οι δίπλες λεπτές ώστε να τηγανιστούν γρήγορα και να μην απορροφήσουν πολύ λάδι!

Extra bonus tip: Στο σερβίρισμα αντί για σιρόπι, προτίμησε μέλι που θα σου προσφέρει περισσότερα αντιοξειδωτικά!

Recommended Posts