Πώς να γλιτώσεις από τα «κιλά των Χριστουγέννων»

Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι – περισσότερο από κάθε άλλη εορταστική περίοδο – άρρηκτα συνδεδεμένη με τα οικογενειακά (ή μη) τραπέζια! Τόσο το φαγητό, όσο και το αλκοόλ και τα γλυκά «ρέουν» άφθονα γεγονός απόλυτα λογικό εάν σκεφτεί κανείς την κουλτούρα μας. Εάν, όμως, αυτό το «άφθονο» γίνει «με μέτρο», τότε όλα αλλάζουν!!!

Οδηγίες για να «σώσεις» τη σιλουέτα σου (και την υγεία σου φυσικά!) αυτές τις ημέρες:

  1. ΔΕΝ παραλείπουμε γεύματα.

Δεδομένο: Είναι πολύ συνηθισμένο να τρώμε ελάχιστα όλη την ημέρα όταν έχουμε να πάμε σε κάποιο τραπέζι. Αυτό, όμως, έχει ως αποτέλεσμα να καταλήγουμε στο τραπέζι υπερβολικά πεινασμένοι και κατ’ επέκταση να τρώμε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού και πολύ πιο γρήγορα.

Λύση: Φροντίζουμε να καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα και διάφορα σνακ χαμηλών θερμίδων μέσα στην ημέρα.

Bonus tip: Κατανάλωσε ένα ελαφρύ σνακ πριν το τραπέζι για να είσαι λιγότερο πεινασμένος!

  1. Στα εορταστικά τραπέζια προσπαθούμε να μην «τσιμπάμε» από τα πιάτα.

Δεδομένο: Όταν τσιμπάμε από όλα τα πιάτα και τις πιατέλες του τραπεζιού, το πιάτο μας παραμένει σχεδόν πάντα άδειο και έτσι το μάτι δεν «χορταίνει» ποτέ. Παράλληλα, δεν μπορούμε να υπολογίσουμε και το πόσο φάγαμε.

Λύση: Προτιμάμε να βάλουμε στο πιάτο μας πρώτα σαλάτα και στη συνέχεια να προσθέσουμε και από τα υπόλοιπα εδέσματα. Έτσι θα χορτάσει και το μάτι μας και εμείς!!

Bonus tip 1: Προσπάθησε να μείνεις στο πιάτο σου και να μην το ξαναγεμίσεις!

Bonus tip 2: Εξίσου καλό είναι να επιλέξεις να δοκιμάσεις όλα όσα δεν τρως συχνά ή / και σου αρέσουν περισσότερο. Προσπάθησε να αποφύγεις τις επιλογές που δεν σε ξετρελαίνουν! Γιατί, άλλωστε, να πάρεις θερμίδες από κάτι που δεν προτιμάς γενικά;

  1. Τρώμε αργά, μασάμε καλά την τροφή μας και ιδανικά ξεκινάμε από τη σαλάτα.

Δεδομένο: Είναι γνωστό ότι για να φτάσει το σήμα του κορεσμού από το στομάχι στον εγκέφαλο χρειάζεται τουλάχιστον 15 λεπτά!

Λύση: Όσο πιο καλά μασάμε την τροφή μας τόσο πιο αργά τρώμε! Άρα δίνουμε τον απαραίτητο χρόνο για να φτάσει το σήμα στον εγκέφαλο, άρα χορταίνουμε τρώγοντας λιγότερο!

Bonus tip 1: Τα λαχανικά, και ειδικά τα ωμά, «πιάνουν» περισσότερο χώρο στο στομάχι. Ταυτόχρονα, 1 φλιτζάνι ωμού λαχανικού έχει κατά μέσο όρο μόλις 25 θερμίδες, δηλαδή πολύ λίγες! Ξεκινώντας, λοιπόν, με τη σαλάτα, καταφέρνεις να χορτάσεις με λιγότερες θερμίδες.

Bonus tip 2: Κάτι που σίγουρα δεν παρατηρεί κανείς, αλλά γίνεται πάντα όταν τρώμε γρήγορα, είναι ότι δεν αφήνουμε το πιρούνι από το χέρι μας! Δοκίμασε μετά από κάθε μπουκιά να αφήνεις το πιρούνι στο πιάτο σου!

  1. Μην ξεχνάς το νερό.

Δεδομένο: Λίγο το κρύο, λίγο τα τραπέζια που είναι γεμάτα με αλκοόλ και κάθε είδους αφέψημα (πέραν του φαγητού!), το νεράκι το ξεχνάμε!! Δεν σταματάμε όμως να το χρειαζόμαστε. Η καλή ενυδάτωση (τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα) βοηθάει στην καλύτερη αίσθηση κορεσμού, καθώς πολλές φορές το αίσθημα της δίψας συγχέεται με το αίσθημα της πείνας. Το να πίνουμε αρκετό νεράκι και στο εορταστικό τραπέζι βοηθάει να καταναλώσουμε λιγότερο φαγητό αλλά και αλκοόλ!

Λύση: Φροντίζουμε να έχουμε πάντα ένα ποτήρι νεράκι μπροστά μας. Έτσι, υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να πιούμε νεράκι όταν δεν έχουμε κάτι άλλο μπροστά μας να πιούμε!!!

Bonus tip: Δοκίμασε κάθε φορά που πας να πιείς κάτι άλλο να πίνεις πρώτα λίγο νεράκι!!

  1. Προσοχή στις «κρυφές» θερμίδες (Αναψυκτικά, Χυμοί, Αλκοόλ).

Δεδομένο: Γιορτή σημαίνει φαγητό και ποτό – κάθε είδους! – τουλάχιστον για τους περισσότερους από εμάς.

Λύση: Όταν πρόκειται για αλκοόλ, καλύτερη επιλογή είναι το κρασί αντί για κάποιο πιο «σκληρό» ποτό* καθώς έχει λιγότερες θερμίδες ενώ ταυτόχρονα μας παρέχει και κάποια αντιοξειδωτικά.

*Σε περίπτωση που προτιμάμε κάποιο άλλο ποτό, καλύτερα να το καταναλώσουμε σκέτο αφού έτσι γλιτώνουμε τις επιπλέον θερμίδες από το αναψυκτικό ή τον χυμό.

Bonus tip: Πίνοντας νερό ανάμεσα στα ποτά σου, εκτός των άλλων, θα βοηθήσει στο να απορριφθεί πιο γρήγορα το αλκοόλ από το σώμα σου!!

  1. Δεν επαναπαυόμαστε επειδή είναι γιορτές!

Και τα χριστουγεννιάτικα γλυκάκια θα φάμε και σε τραπέζια θα πάμε αλλά καλό είναι να αποφύγουμε το γνωστό: «Έλα μωρέ, γιορτές είναι, ας φάω και θα τα χάσω μετά»!

Μέτρον άριστον!

Με το σκεπτικό του «Έλα μωρέ», αφενός ξεφεύγουμε πολύ περισσότερο αφετέρου μπαίνουμε σε μεγαλύτερο κόπο μετά το πέρας των εορτών!

  1. Αποφεύγουμε τις υπερβολικές στερήσεις!

Ok, είναι λογικό να προσέχουμε λίγο μέσα στην εβδομάδα αφού γνωρίζουμε ότι θα ξεφύγουμε κάποιες ημέρες! Δεν το φτάνουμε στα άκρα όμως! Υπερβολική πίεση ή στέρηση μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα τόσο στο θέμα του βάρους όσο και μας ψυχολογίας μας.

  1. Ευκαιρία για βόλτα!

      Θα βοηθήσει και στο βάρος και στην ψυχολογία σου!

Recommended Posts